دوست من سلام.در این مقاله قصد دارم ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی موفق را با شما در میان بزارم تا بتوانیم صاحب برنامه ها و اپلیکشن های اندرویدی موفق باشیم.
بدون شک شناخت دقیق ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی موفق و توجه به آن ها باعث میشود یک درآمد بسیار عالی و بالا را تجربه کنیم.
امروزه کسب و کار ها به خوبی به اهمیت اپلیکیشن های موبایلی پی برده اند.
امروزه برای هر کسب و کاری باید به موارد زیر توجه کرد :
- فعالیت در فضاهای مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام.
- داشتن یک وب سایت جهت ارائه خدمات و یا راه اندازی فروشگاه اینترنتی.
- داشتن اپلیکیشن های موبایلی.
- داشتن دانش دیجیتال مارکتینگ.
بی شک دانستن ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی موفق میتواند به ما کمک کند تا بخوبی در رقابت با کسب و کار های مشابه پیروز باشیم.
فراموش نکنیم که برای داشتن یک اپلیکیشن موفق نیازی نیست حتما یک کسب و کار داشته باشیم.
یک ایده خوب به راحتی میتواند بشود دیوار، آمیرزا، اسنپ و هزاران اپلیکیشن دیگر که برای ما مانند یک چاه نفت درآمد داشته باشند.
۱۰ ویژگی اپلیکیشن های اندرویدی موفق
۱ – مشکلی را حل کند.
۲ – متمرکز بودن روی یک ویژگی خاص.
۳ – آسان بودن و داشتن رابط کاربری مناسب.
۴ – حفظ کارایی بالا در اپلیکیشن.
۵ – تست و بررسی اپلیکیشن.
۶ – ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان.
۷ – برنامه ریزی برای تعامل با کاربران در اپلیکیشن.
۸ – آماده بودن برای کمک به کاربران.
۹ – ادغام اپلیکیشن با فضاهای مجازی.
۱۰ – داشتن استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن.
حال به شرح مختصری درباره هرکدام از موارد فوق میپردازیم :
۱ – مشکلی را حل کند
امروزه مردم اپلیکیشن هایی را در موبایلشان نصب میکنند که نیازی از آن ها را برطرف کند یا مشکل آن ها را حل کند.
واضح است که باید نیاز ها و مشکلات مردم را بشناسیم و سپس آن را به ایده تبدیل کنیم و پس از ارزیابی، اپلیکیشن اندرویدی را بوجود آوریم.
ما حتی میتوانیم به خوبی در مردم احساس نیاز بوجود آوریم و پس از آن صاحب یک اپلیکیشن فوق العاده باشیم.
به خوبی از این جمله برداشت میشود هنگامی که یک ایده نرم افزاری در سر داریم، باید به نیاز های مردم و روش های برطرف کردن نیاز ها و همچنین به مشکلات آنان و روش حل مشکلاتشان به خوبی فکر کنیم.
۲ – متمرکز بودن روی یک ویژگی خاص
یادمان باشد اپلیکیشن خود را به گونهای بوجود بیاوریم که تمامی المان ها و جزئیات آن برای برطرف کردن یک نیاز و یا حل یک مشکل خاص باشد.
در واقع شما باید به چیزی تمرکز کنید که شما را در ابتدا به ساختن اپلیکیشن وا میداشت.
اپلیکیشن موفق تر اپلیکیشنی است که در برطرف کردن نیازها و حل مشکلات کاربرانش، کارش را بهتر از سایر اپلیکیشن های موجود انجام دهد.
اگر بعدها فهمیدید کاربرانتان به ویژگیهای جدید و خاصی در اپلیکیشن شما نیاز دارند، به خوبی میتوان آن را در قالب یک آپدیت ارائه دهید. در این حالت کاربر مصمم بودن و مسئولیت پذیر بودن مارا متوجه خواهد شد و بخوبی میتواند نیازش را از طریق اپلیکیشن ما برطرف کند.
۳ – آسان بودن و داشتن رابط کاربری مناسب
بسیاری از ما روزانه با اپلیکیشن های مختلفی سر و کار داریم. اپلیکیشن هایی که تجربه های خوب و بدی را برای ما رقم میزنند. رابط کاربری، اولین فاکتور ایجاد یک تجربه خوب برای کاربر است. برنامه نویس رابط کاربری، باید با اصول مختلفی آشنا باشد که برخی از آن ها شامل: طراحی های ویژوال، تسلط به رنگ ها و تاثیرات آن ها، طراحی گرافیکی، تایپوگرافی و… می باشند.
رابط کاربری مانند دکور مغازه شما می باشد. هر گونه ضعف در آن برابر است با دور کردن کاربران از خودتان. بنابر این اپلیکیشن ها و خدماتی که نتوانند رابط کاربری مناسبی را ایجاد کنند، ممکن است رقابت را به خیلی از رقیبان ضعیف تر از خود ببازند. همچنین رابط کاربری با استفاده از رنگ ها و ترکیبات آن ها و همچنین استفادهی بهجا از عبارات مناسب و… میتواند تاثیر روانشناسی قدرتمندی نیز بر روی کاربر بگذارد.
۴ – حفظ کارایی بالا در اپلیکیشن
برای ایجاد یک اپ قدرتمند با سرعت عملکرد بالا چه برنامه ای دارید؟
بدون تردید کاربران بیش از چند ثانیه منتظر نمی مانند و اگر در این مدت اپ اجرا نشود، زمان مناسب برای اثرگذاری بر کاربر را از دست داده اید.
به روزرسانی های مداوم جهت انتقال اطلاعات روی سرورهای قوی تر از کارهای روتین در افزایش سرعت اپلیکیشن های جدید است.
عملکرد بالا، سرعت بارگذاری و اجرای بی نقص از اصلی ترین ویژگی های یک اپلیکیشن خوب است که همیشه کاربران را شیفته خود میکند.
۵ – تست و بررسی اپلیکیشن
تست و بررسی هر سیستم نرم افزاری بسیار مهم است.
این امر ۴ مزیت را به همراه خودش دارد :
۱ – صرفه جویی در هزینهها
۲ – افزایش امنیت
۳ – افزایش کیفیت
۴ – بالا رفتن رضایت مشتریان
۶ – ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان
ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان به این معنا نیست که شما حاصل زحمات و ایده خود را بدون هیچ سودی در اختیار کاربران قرار دهید.
شما قسمتی از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربرانتان قرار دهید و اجازه دهید تا کاربرانتان با فضای اپلیکیشن شما آشنا شوند و از خدمات رایگان موجود در اپلیکیشن شما استفاده کنند.
سعی کنید همیشه قسمتی از محصول یا محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربرانتان قرار دهید و به آن ها راجب محصول های خود محتواهای ارزشمند تقدیم کنید چرا که کاربران در این حالت بهتر اقدام به خرید میکنند.
۷ – برنامه ریزی برای تعامل با کاربران در اپلیکیشن
یکی از رازهای بسیار مهم در موفقیت در فضای دیجیتال، تعامل داشتن با کاربران است.
ما باید در اپلیکیشن های خود فضایی را به وجود بیاوریم که در آن بتوانیم ذهن مخاطب خود را درگیر کنیم و همواره پیام ها و آموزش های خود را به آن ها نمایش دهیم. همچنین باید ساز و کاری را به وجود بیاوریم تا به خوبی نظرات و انتقادات آنها را دریافت کنیم و مخاطینمان را در نظر سنجی ها شرکت دهیم.
فراموش نکنیم پس از دریافت انتقادات و نظرات مخاطبینمان آن را در صورت امکان ترتیب اثر بدهیم. تا علاوه بر ایجاد حس ارزشمند بودن در مخاطب خود، به آنها مسئولیت پذیری و مصمم بودنمان را نشان دهیم.
۸ – آماده بودن برای کمک به کاربران
کاربران شما؛ در درجات متفاوتی از توانایی های تکنولوژیک قرار دارند. ممکن است عده ای هیچ مشکلی با نصب و استفاده از اپلیکیشن شما نداشته باشند اما در عین حال عده ای به دلیل مهارت کمتر در تکنولوژی با موانعی مواجه شوند که آنها را از استفاده از تمام ظرفیت های اپلیکیشن شما باز می دارد.
لازم است که عوامل پشتیبانی را به منظور پاسخ دهی فوری به سوالات و شکایات کاربران بکار گرفته و به آنها کمک کنید. چراکه کاربران ناراحتی که کمک دریافت نمی کنند؛ نه تنها اپلیکیشن شما را حذف می کنند بلکه ممکن است نقدی منفی نیز درباره آن بنویسند.
به همین دلیل اگر می خواهید اپلیکیشن تان بطور مداوم بازخوردهای مثبتی دریافت کند؛ باید سیستمی برای رفع سریع مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می شوند تدارک ببینید.
۹ – ادغام اپلیکیشن با فضاهای مجازی
هرگز از معجزه فضای مجازی غفلت نکنید !
در اپلیکیشن خود قسمتی را به وجود آورید که به راحتی کاربران شما بتوانند از طریق اپلیکیشن شما با فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.
در این حالت کاربران محتواهای شما را از طریق فضاهای مجازی اشترک گذاری میکنند و به بیشتر دیده شدن محتواهای شما کمک میکنند.
در این حالت میتوانید ورودی قابل توجهی را از فضای مجازی به اپلیکیشن ایجاد شده دریافت کنید و محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری نشان دهید.
۱۰ – داشتن استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن
حتی اگر اپلیکیشنی عالی خلق کنید که تمام شرایط گفته شده را رعایت کند؛ بی فایده خواهد بود اگر نتوانید آن را پیش روی مخاطبان خود قرار دهید. به همین دلیل یک استراتژی بازاریابی موبایلی همه جانبه ضروری به نظر می رسد. اپلیکیشن های بیشماری وجود دارند و هر روزه نیز منتشر می شوند. پس اگر می خواهید نقشی برجسته داشته باشید و به عنصری مهم در صنعت خود تبدیل شوید؛ باید قدم های رسیدن به مخاطبان و متقاعد کردن آنها به دانلود اپلیکیشن تان را تعیین و برنامه ریزی کنید. اگر بودجه زیادی برای ترویج اپلیکیشن تان از طریق تبلیغات ندارید؛ باید زمان را صرف توسعه استراتژی های SEO و ASO (بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استور ها) کنید؛ که باعث می شود اپلیکیشن شما در رتبه بندی موتورهای جستجو پیشرفت داشته باشد.
خوشبختانه سئوی کسب و کارهای کوچک می تواند کمک کند پیش روی مخاطبانتان قرار گیرید. البته فراموش نکنید که سئو یک فرایند زمانبر است و هنگام سئو باید صبور باشیم.
برنامه نویسان عزیز با خواندن این مقالات بسیار موفقتر میتوانند عمل کنند.
نکته بسیار مهم
اگر مهارت و دانش برنامه نویسی را ندارید به این معنا نیست که نمیتوانید اپلیکیشنهای موفق و پر درآمد داشته باشید!
کافی است که صاحب یک کسب و کار یا ایده عالی باشید. در این حالت میتوانید از برنامه نویسان عالی برای پیاده سازی اپلیکیشن های موبایلیتان استفاده کنید.فقط حواستان باشد هنگام سفارش پروژه برنامه نویسانی را انتخاب کنید که از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشند تا پروژه شما را دقیقاً باب میل و زمانبندی شما تحویل دهند.برای این منظور میتوانید از قسمت طراحی اپلیکیشن تیم نرم افزاری رامان صفر و یک استفاده نمایید.
روش های داشتن یک اپلیکیشن موبایلی
۱ – استخدام برنامه نویس های حرفهای.
۲ – برون سپاری به شرکت های بزرگ.
۳ – برون سپاری به شرکت های کوچک.
۴ – برون سپاری به فریلنسر ها.
۵ – استفاده از اپ سازها (پیشنهاد نمیکنم).
۶ – استفاده از تیم های نرم افزاری.
۷ – آموزش برنامه نویسی.
چرا کسب و کار شما نیاز به اپلیکیشن موبایل دارد ؟
به نمایش گذاشتن محصولات و خدماتتان.
ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریانتان.
داشتن یک ابزار تبلیغاتی مناسب.
کسب درآمد غیر فعال از طریق اپلیکیشن.
برداشتن محدودیت های جغرافیایی در فروش.
برند سازی.
نکته : در ساخت یک اپلیکیشن باید همواره موارد فوق را در نظر داشته باشیم تا اپلیکیشن ما موفق و عالی عمل کند. چرا که این ها همه ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی موفق هستند و باعث پیروزی ما در دنیای دیجیتالی میشوند.
نتیجه گیری
۱ – برای داشتن یک اپلیکیشن الزاماً نیاز نیست برنامه نویس باشید.
۲ – مواردی هستند که باعث موفقیت اپلیکیشن ما میشوند و ما باید آن ها را رعایت کنیم.
۳ – پیاده سازی اپلیکیشن هایمان را به دست اشخاص متخصص و با تجربه بدهیم.
۴ – به چرایی نیاز کسب و کارمان به اپلیکیشن موبایلی توجه کنیم.
۵ – برای تبلیغات و بازار یابی اپلیکیشن استراتژی داشته باشیم.
۶ – به تعامل با کاربران و رابط کاربری اپلیکیشن توجه ویژه داشته باشیم.
۷ – اپلیکیشن ما روی موضوع مورد نظرمان متمرکز باشد.
۸ – محتوا های ارزشمند داشته باشیم.
از این که این مقاله را مطالعه کردید از شما بی نهایت سپاسگزارم.
سید حامد موسوی – گروه نرم افزاری رامان صفر و یک
۱۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
استاد چه راهکار هایی برای تست و ارزیابی اپلیکیشن اندرویدی وجود داره؟
شما برای تست اپلیکیشن خود باید موارد زیر رو انجام بدید.
معمولا این کار توسط برنامه نویسان انجام میشود.
تست هر کدام از موارد زیر تکنیک های خاص خود را دارد و شما با این سرنخ ها تحقیقات خود را راجب به این موضوع آغاز کنید.
۱. تست واحد (Unit testing)
۲. تست یکپارچگی (Integration Testing)
۳. تست سیستم (System Testing)
۴. تست پذیرش (Acceptance Testing)
بسیار عالی بود دمتون گرم
سپاس گزارم از شما … موفق باشید.
سلام استاد.
من در کار فروش سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستم.
به نظر شما اپلیکیشن میتونه فروش منو بیشتر کنه ؟
سلام. صددرصد ….
اینکه شما در چه بیزینسی فعالیت دارید اصلا مهم نیست.
مهم اینه که اپلیکیشنتونو به صورت کاملاً اصولی و طبق موارد فوق پیاده سازی کنید.
استاد به نظر شما برای پیاده سازی ایده خودم بهتر نیست که خودم برنامه نویسی یاد بگیرم و ایدمو عملیش کنم ؟
اگر به برنامهنویسی علاقهمندید و میخواهید به آن به چشم حرفه نگاه کنید بله در غیر این صورت اکیداً توصیه میکنم در زمان خود صرفه جویی کنید و پیاده سازی اپلیکیشنتان را برون سپاری کنید.
استاد چطوری میتونیم بفهمیم که چند نفر اپلیکیشن ما رو نصب کردند.
این مورد به استراتژی شما برای انتشار اپلیکیشنتون بستگی دارد.
به عنوان مثال تعداد نصب فعال در مارکتها به راحتی قابل مشاهده هست و یا اگر اپلیکیشنتونو در سایت خودتون منتشر میکنید، افزونهها و الگوریتمهایی وجود دارند که به راحتی تعداد دانلود اون اپلیکیشن رو به شما اطلاع دهند.
مطالب خیلی عالی و فوق العاده بودند
منتظر مقاله های بعدیتون هستیم .
از لطف شما سپاسگزارم.
حتما به زودی مقالههای بعدی منتشر خواهند شد.
استاد برای درآمد بیشتر اپلیکیشن هامون شما چه راهکاری پیشنهاد میکنید ؟