Search
Generic filters

اینستاگرام رامان صفر و یک
طراحی و پیاده سازی انواع وب سایت و سیستم های تحت وب

آخرین مقالات

محصولات

برچسب ها

برچسب‌ها

ASP.NET backend frontend php PHP و ASP.NET PHP یا ASP.NET استراتژی طراحی وب سایت استفاده از کتابخانه PdfView اسلایدر افقی در اندروید اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندروید الگوی معماری MVC برنامه نویس حرفه ای وب برنامه نویسی برنامه نویسی وب تجربه کاربر (UX) توسعه دهنده وب توسعه دهندگان وب توسعه وب حل مشکل اتصال به دیتابیس آنلاین در اندروید 8 به بالا داشتن نرم افزار های موفق درآمد برنامه نویسی دریافت نکردن اطلاعات از سمت سرور در اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید با کتابخانه MPAndroidChart روش ایجاد اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندرود سمت سرور سمت کلاینت شروع برنامه نویسی موبایل طراح UI طراح UX طراحی UX و UI طراحی UX یا UI طراحی استراتژیک وب طراحی رابط کاربر (UI) طراحی وب طراحی وب سایت عدم اتصال به دامنه های http در اندروید فروش موفق نرم افزار مدل کلاینت-سرور موفقیت در دنیای نرم افزار نشان دادن فایل های pdf در برنامه نویسی اندروید نمایش pdf در موبایل چکونه برنامه نویسی موبایل را شروع کنیم ؟ کتابخانه PdfView گرفتن اطلاعات گوشی اندرویدی در برنامه نویسی

در ساخت یک وب سایت، بسیار توصیه می شود که شما یک استراتژی در ذهن داشته باشید.
استراتژی ای که فرایند طراحی وب را به سمت کارایی و رسیدن به اهداف وب سایت، شما را راهنمایی می کند.

این بدان معناست که استراتژی طراحی وب با استراتژی ارتباط وب سایت مطابقت دارد:
نحوه برقراری ارتباط با مشتری و نحوه انتقال پیام شرکت به مشتری باید با طراحی وب سایت مطابقت داشته باشد.

به عبارت دیگر، زیبا جلوه دادن وب سایت شما به هیچ وجه منافاتی با اهداف وب سایت ندارد.

استراتژی طراحی وب سایت

ما استراتژی طراحی وب را مرحله به مرحله پیش خواهیم برد و به شما نشان می دهیم که چگونه در شروع ایجاد وب سایت خود محکم قدم بردارید.

به خاطر داشته باشید که یک وب سایت حامل پیامی از یک شرکت به مشتریان بالقوه خود است.
بنابراین، بدیهی است که شما ابتدا باید شرکتی که حامل پیام است و مشتریان بالقوه ای که دریافت کننده پیام هستند را درک کنید.

۱. شخصیتی منحصر به فرد به نمایندگی از برند خود ایجاد کنید

به ازای buyer personas (شخصیت های خریدار) ، استراتژی شما نیاز به یک seller persona (شخصیت فروشنده) یا همان برند سازی دارد.
شخصیت فروشنده یا برند شما دقیقاً نمایه شرکتی است که می خواهید در وب سایت به بازار عرضه کنید.

“شخصیت خریدار” یا Buyer Persona :    

شخصیت خریدار یا buyer persona اطلاعاتی از افرادیست که دلمان می‌خواهد مشتری ما باشند، این افراد مشتری ایده‌آل ما هستند که به دنبالشان هستیم.
“شخصیت خریدار” به ما کمک می‌کند مشتریانی که در حال حاضر داریم یا افرادی که ممکن است در آینده مشتری ما شوند را بهتر بشناسیم.

“شخصیت فروشنده” یا seller Persona :   

شرکت شما باید از طریق برخی ویژگی های شخصیتی خود تعریف شود.
مانند: جوان و خلاق، تثبیت شده و معتبر، رسمی و جدی، حرفه ای و دوستانه و غیره.

علاوه بر ویژگی های شخصیتی، شخصیت فروشنده همچنین باید:

  • مجموعه ای از رنگ ها را ادغام کند
  • از طریق یک روحیه خاص تحت تأثیر قرار گیرد
  • از طریق “صدا” خاصی ابراز شود
  • از طریق عناصر اصلی در وب سایت اعتماد ایجاد کند.

پس با توجه به یافته های این مرحله، شما باید برخی از مشخصات وب سایت خود را که منعکس کننده شخصیت تجاری شما است، یادداشت کنید.
شخصیت تجاری شما به روشی مشابه به شخصیت خریدار، باید روی کارت ها جمع آوری شود.(در ادامه متوجه می شوید)


استراتژی طراحی وب سایت

۲. ایجاد کارت شخصیت خریدار برای استراتژیک بودن !

این یکی از اولین مراحل ایجاد استراتژی طراحی وب سایت است.
شما باید به سوالاتی در مورد اینکه سایت برای چه کسانی ایجاد شده پاسخ دهید.(پیام های بخصوص)

مشخصات خریدار ممکن است کارتهایی باشد که حاوی اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی، روانشناسی، وضعیت زندگی، بودجه و حرفه مخاطبان هدف باشد.

استراتژی طراحی وب سایت | website design strategy

۱.حامد یک مدیر میانی در یک شرکت خصوصی بزرگ است و ماهیانه حدود هشت میلیون تومان حقوق می‌گیرد.
او هر روز از هفت صبح در محل کار خود حاضر می‌شود و معمولاً زودتر از ساعت هشت شب به خانه نمی‌رسد.
در جستجوی روشی است که بتواند خودش را به روز نگه‌ دارد و به نوعی، یادگیری را در برنامه‌اش بگنجاند.
اما فرصت چندانی برای مطالعه‌ی کتاب‌های حجیم و مقاله‌های روز در زمینه‌ی مدیریت ندارد.

۲.مریم دختری ۲۰ ساله است که سال‌ های نخستین دانشگاه را در مقطع کارشناسی می‌گذراند.
مریم علاوه بر درس خواندن، به شکل پاره‌ وقت در یک فروشگاه پوشاک به عنوان فروشنده کار می‌کند و بخشی از هزینه‌ی تحصیلش را پرداخت می‌کند.
البته خانواده‌ی مریم از نظر مالی محدودیتی برای پرداخت هزینه‌ی تحصیل او ندارند.
اما مریم، استقلال را دوست دارد و ترجیح می‌دهد تا حد امکان، سهمی از هزینه‌هایش را نیز، خودش تأمین و پرداخت کند.

استراتژی طراحی وب سایت | website design strategy

بنظر شما وب سایت شما برای تولید محتوا برای فروش کتاب های صوتی، باید روی کدام یک از شخصیت های خریدار بالا بازاریابی کند؟

یا از مثال های بالا چه پیام های بخصوصی برای بازاریابی دریافت میکنید؟

این تکنیک به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بر اساس چنین معیارهایی تقسیم بندی کنید و پیام را با توجه به این یافته ها ایجاد کنید.

کارت های شخصیت خریدار، برای دسته بندی افراد با ویژگی های منطقه ای گوناگون و پیام های بخصوص آن ها برای میزان علاقه آن ها به خرید مفید است.

۳. در استراتژی طراحی وب سایت خود، یک سفر برای خریدار رقم بزنید.

برای اتصال شرکت و مشتریان بالقوه، باید بازدیدکنندگان را از مرحله تماشا و مرور کردن وب سایت خود عبور دهید.
سفر خریدار به این شکل صورت می گیرد و همراه با آن فرایند تصمیم گیری صورت می گیرد.
یعنی از تحقیق تا خرید واقعی.

سفر خریدار باید شامل مراحل زیر باشد (مدل Aida):

  • آگاهی (Awareness)
  • علاقه (Interest)
  • تمایل (Desire)
  • اقدام (Action)

استراتژی طراحی وب سایت | website design strategy

از آنجا که مراحل ممکن است در چندین صفحه مستقر شوند، مهم است که مکان مراحل ذکر شده در صفحه اصلی وب سایت مشخص شود.

استراتژی سفر خریدار مهم است که در هر مرحله کاربران را درگیر خود کند و آنها را از مرحله بررسی به مرحله خرید منتقل کند.

۴- کمترین اهمیت را ندارید، رقابت را مطالعه کنید.

استراتژی طراحی وب سایت

آیا در مقایسه با رقبا دست کم گرفته می شوید پس:

  • ضروری است که به وب سایت های رقبا نگاه کنید
  • چه چیزی آنها بخوبی انجام می دهند؟
  • چه پیشرفت هایی باید در بازار کار ایجاد کنید؟
  • چگونه ممکن است پیشنهاد شما و وب سایت شما متفاوت از رقبا باشد؟

مطالعه رقابت می تواند مزایایی داشته باشد، مانند:

  • با تکیه بر تحقیق قبلی رقبا برای کشف اینکه چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی مفید نیست
  • کشف اینکه رقبا چه ایرادات و اشکالاتی دارند و چگونه می توانید آنها را جبران کنید
  • پیدا کردن اینکه چگونه می توانید برخی از نیازهای کشف نشده را در بازار برآورده کنید، (رقبا آنها را پوشش نداده اند)
  • شناسایی مواردی که می توانند وب سایت شما را متفاوت کرده و از رقابت متفاوت باشند، تا رسیدن به جایگاه مناسب در ذهن کاربران

۵- هدف وب سایت چیست؟ (اساسی برای استراتژی طراحی وب سایت شما)

وقت آن است که مهمترین سوال را بپرسیم:

وب سایت برای چه چیزی ساخته شده است؟

هدف وب سایت می تواند یک یا چند مورد از این اشکال را داشته باشد:

  • افزایش میزان بازدید
  • افزایش میزان خرید
  • افزایش تعامل با کاربر
  • کاهش هرزنامه و افزایش حضور کاربران در سایت

استراتژی طراحی وب سایت | website design strategy

توصیه می شود یک هدف اصلی و ۳ هدف ثانویه تعیین کنید که هدف اصلی را با نتایج ثانویه حفظ کنید.

بسته به این اهداف، وب سایت شما ممکن است طراحی متمایزی از عناصر استراتژیک در مکان های اصلی پشتیبانی کند.

۶. ایجاد تابلو ایده یک مرحله اساسی در استراتژی طراحی وب شما است.

تابلو ایده یک روش برای جمع آوری ایده های مختلف خلاقانه با هدف آماده سازی برای یک پروژه جدید است.
قبل از اینکه طراحی وب واقعی شکل بگیرد، تابلو ایده اولین شکل واقعی یک وب سایت است.
این برای تبدیل یک ایده کلی به یک شکل ظاهری وب سایت استفاده می شود.

۷. استراتژی برند را در استراتژی طراحی وب ادغام کنید.

در این مرحله، شما باید نام برند را تعریف کنید:
پیام چیست و ارزش پیشنهاد منحصر به فرد شما چیست؟

برای تعریف صحیح برند، باید به هر یک از سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هدف برندچیست؟
  • موقعیت برند چیست؟
  • تعهدات برند را چگونه تنظیم می کنید؟
  • باورهای برند چیست؟
  • چه صفاتی می تواند با آن همراه باشد؟
  • شخصیت برند را چگونه توصیف می کنید؟
استراتژی طراحی وب سایت

پس از پاسخ کامل به این سوالات، آمادگی بیشتری برای ادغام صحیح استراتژی برند در استراتژی طراحی وب سایت خواهید داشت.

استراتژی طراحی وب سایت قسمت دوم

در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص طراحی استراتژیک وب سایت صحبت کنیم.(لینک قسمت دوم مقاله جهت مطالعه)


مهدی شیخی _ گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

۱۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • غالبا تصور می شود یک سایت خوب و موفق قائم به ذات خودش است. یعنی مجموعه اطلاعات و سیستم نرم افزار آن است که باعث موفقیت آن شده است. اطلاعات خوب و سیستم نرم افزاری کارآمد صد البته در موفقیت یک سایت تاثیر به سزایی دارند اما به نظر من آنچه که فراتر از همه این عوامل عمل می کند و معمولا مورد غفلت واقع می شود «عامل انسانی» است. شاید تصور کنیم بدون درنظر گرفتن عامل انسانی و صرفا با تکیه بر مطالب خوب و نرم افزار خوب می توان سایت موفقی داشت. تحقیقات نشان می دهد مهمترین عامل موفقیت یک سایت وب، آگاهی و عملکرد فردی است که آن را مدیریت می کند. یک راننده ناشی ممکن است یک خودرو آخرین مدل را به دیوار بکوبد و متوقف شود، اما یک راننده ماهر می تواند مسافرانش را با یک خودرو قدیمی زوار در رفته، صحیح و سلامت به شهر دیگری برساند. اهمیت مدیر سایت در اداره یک وب سایت آنقدر زیاد است که یک مدیر خوب می تواند عیوب محتوایی و نرم افزاری سایتش را با کوشش و هوشمندی خود پوشش دهد. نمی شود از سایتی که به تازگی راه اندازی شده انتظار داشت از نظر محتوایی جامع و از نظر نرم افزاری انعطاف پذیر و بی نقص باشد، اما می توان توقع داشت که یک مدیر دلسوز و با پشتکار، همه موانع پیش روی یک سایت را برای رسیدن به موفقیت نسبی یک به یک از پیش رو بردارد. لازمه چنین مدیریتی داشتن بینشی عمیق از ماهیت وب، آگاهی از مشکلات روزمره مدیریت یک سایت و تلاش برای کسب مهارت های لازم در این زمینه است.

    پاسخ
    • علت موفقیت یک توسعه نرم افزاری به عوامل گوناگونی بستگی داره که در این مسئله فقط به این دو نکته میپردازیم.
      در قدم اول وجود یک تیم هماهنگ با دانش های گوناگون که مکمل همدیگر باشند.
      و در قدم دوم بروز نگه داشتن همان توسعه نرم افزاریه.

      هر دو مورد در جای خود دارای اهمیت اند
      پس من چند سوال در این مورد میپرسم :

      آیا بهترین سایت سال ۲۰۰۵ هنوزم الان بهترینه؟
      پس چرا توسعه دهندها هنوز دنبال تکامل اند؟
      مگر غیر از اینه که با یک سایت زوار در رفته سال ۲۰۰۵ هم میشه هنوز رقابت کرد
      هرچی نباشه الان صاحب اون وبسایت الان یک فرد با تجربه است

      پس راه برای افراد جوان که دنبال تکنولوژی اند ببندیم و بدیم همون افراد قدیمی
      حتمی تا سال ۲۰۵۰ هم با همون عامل انسانی موفق میشیم

      بنظر من بجای غربالگری در مورد افراد که آیا با تجربه هستند یا خیر
      بیایم زمینه رقابت سالم رو فراهم کنیم، نمیدونم شاید چند نوجوان دبیرستانی چه در بحث مدیریت و چه در بحث توسعه از اساتید این امر موفق تر عمل کنند.

      هرچند منکر این امر هم نیستم که یک فرد با تجربه کمتر دنبال آزمون و خطا برای موفقیته.
      این افراد با کمک نیرو جوان میتوانند بجای هدر دادن انرژی و سرمایه اشون در مسیر درست خط فکری یک فرد قدم بردارند، حتی به غلط!

      پاسخ
  • در یک کلام فوق العاده
    این سایت چقدر زیبا ساخته شده

    پاسخ
  • تنها داشتن هدف برای بازاریابی وب سایتتان کافی نیست. بلکه این اهداف باید هوشمند هم باشند. و این هوشمندی یعنی مشخص بودن، قابل دسنرس بودن، مرتبط بودن و زمان دار بودن.
    خاص بودن : چه کاری می خواهیم انجام دهیم؟ دلیل انجام آن چیست؟ به چه کسانی برای انجام آن احتیاج داریم؟ چه زمانی آن را انجام خواهیم داد؟
    قابل دسترس بودن : هدفی انتخاب کنید که می دانید توانایی رسیدن به آن را دارید. در واقع بلندپروازی نکیند.
    مرتبط بودن : آیا هدفی که انتخاب کرده اید در راستای اهداف کلی شرکت و مرتبط با آن ها میباشد؟
    زمان دار بودن : یک محدوده زمانی برای خود مشخص کنید مثلاً افزایش ترافیک سایت تا آخر سال.
    اهدافتان را با تیم کاری خود به اشتراک بگذارید تا همه هدف مشخصی را داشته باشند و آن را دنبال کنند. همچنین وجود افراد دیگر باعث میشود تا اگر شما متوجه اشتباهی در روند رسیدن به هدفتان نشدید آن ها متوجه شده و به شما متذکر شوند.

    پاسخ
    • به نکات جالبی توجه کردید
      سعی میکنم در قسمت دوم مقاله بهش اشاره کنم.
      از به اشتراک گذاشتن تجربه اتان در این امر کمال تشکر دارم.

      پاسخ
  • با سلام من جوان متاهلم اهل شیراز
    مدتی هست که بیکارم..علاقه به کسب درامد از اینترنت با رایانه رو دارم.
    میخاستم راهنماییم کنید.
    یه سری سایت کسب درامد معرفی کنید تا کارم رو شروع کنم.
    اگر سایت های کلیکی هم بود مشکلی نداره ولی فقط فارسی اگر باشه بهتره.
    مشکلی هم از نظر داشتن اینترنت ندارم
    ممنون از شما

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز …
      به هیچ عنوان بهتون سایت های کلیکی رو پیشنهاد نمیکنم که در ازای درآمدی که به دست میارید واقعا وقت تلف کردنه !
      بهترین کار اینه که ببینید مهارت و تخصص تون در چه زمینه ای هست ؟
      به چه موضوعی علاقه دارید ؟
      سپس سعی کنید بازار هدف تون رو پیدا کرده، نیاز بازار رو که با علاقه یا مهارت شما هماهنگ هست شناسایی کنید و در نهایت سعی کنید راه حل مناسبی برای نیاز بازار ارائه بدین.
      بعد از این مرحله یک وب سایت در مورد چیزی که به اون علاقه دارین راه اندازی کرده و شروع به تولید محتوا کنید.
      این کار شاید کمی زمان بر باشه ! اما بهترین روش برای شروع درآمد زایی از اینترنت هست.
      اگر باز هم سوالی بود در خدمتم.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • در یک کلام !
    شما فوق العاده هستید.

    پاسخ
  • سلام. قریشی هستم مدیر فروش و متخصص دیجیتال مارکتینگ.
    مذاکرات پی‌درپی و چانه‌زنی‌های رو در رو همگی عناصری بودند برای بدست‌آوردن خصوصیات رفتاری طرفین مذاکره.
    این امر تا جایی به طول می‌انجامید که گروه مذاکره کننده با نگهداری برخی از اطلاعات و مخفی کردن آن، بخشی از روند مذاکره را به چالش می‌کشیدند !
    امروزه با تکنولوژی‌های مجازی‌سازی فضاهای هویتی یک سازمان، بیان و یا عدم بیان هرگونه عملی در این فضا، نیازمند استراتژی و هدف خاصی می‌باشد که از سوی سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
    در بسیاری از موارد، وب‌سایت، بخشی از تبلیغات یک سازمان به شمار می‌آید در صورتی که این تصور اشتباه است. چرا که هر وب‌سایت، می‌تواند یک بخش تبلیغات جداگانه داشته باشد و یا وب‌سایت‌هایی جداگانه برای تبلیغات، طراحی شوند.
    امروزه یکی از اولین راه‌های ارتباط با سازمان را می‌توان وب‌سایت آن سازمان دانست.طراحی وب‌سایت جزو گروه طراحی‌هایی است که ارائه‌‌ای چند وجهی از سازمان نشان می‌دهد. در برخی موارد تمامی گونه‌های Promote می‌تواند در آن پدیدار شود. در وب‌سایت پایه‌ی اختیاردهی مخاطبان بر اساس زمان‌بندی و یا انتخاب هر بخش از سایت امکان بیشتری را در خصوص ماندن بیشتر در کنار مخاطب می‌دهد و این یکی از بزرگترین مزایای این رسانه می‌باشد.
    نظر شخصی !

    پاسخ
    • سلام
      از فرستادن دیدگاه و مشارکت شما در نشر علم و دانش نهایت سپاس گزاری رو دارم.
      با دیدگاه شما کاملاً موافق هستم.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات منتشر شده

آخرین آموزش های کوتاه