بهترین طراحی استراتژیک وب برای موفقیت در بازاریابی دیجیتالی چیست؟

Search
Generic filters

اینستاگرام رامان صفر و یک
طراحی و پیاده سازی انواع وب سایت و سیستم های تحت وب

آخرین مقالات

محصولات

برچسب ها

برچسب‌ها

ASP.NET backend frontend php PHP و ASP.NET PHP یا ASP.NET استراتژی طراحی وب سایت استفاده از کتابخانه PdfView اسلایدر افقی در اندروید اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندروید الگوی معماری MVC برنامه نویس حرفه ای وب برنامه نویسی برنامه نویسی وب تجربه کاربر (UX) توسعه دهنده وب توسعه دهندگان وب توسعه وب حل مشکل اتصال به دیتابیس آنلاین در اندروید 8 به بالا داشتن نرم افزار های موفق درآمد برنامه نویسی دریافت نکردن اطلاعات از سمت سرور در اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید با کتابخانه MPAndroidChart روش ایجاد اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندرود سمت سرور سمت کلاینت شروع برنامه نویسی موبایل طراح UI طراح UX طراحی UX و UI طراحی UX یا UI طراحی استراتژیک وب طراحی رابط کاربر (UI) طراحی وب طراحی وب سایت عدم اتصال به دامنه های http در اندروید فروش موفق نرم افزار مدل کلاینت-سرور موفقیت در دنیای نرم افزار نشان دادن فایل های pdf در برنامه نویسی اندروید نمایش pdf در موبایل چکونه برنامه نویسی موبایل را شروع کنیم ؟ کتابخانه PdfView گرفتن اطلاعات گوشی اندرویدی در برنامه نویسی

یک وب سایت می تواند ۳۶۵ روز در سال یا بیست چهار ساعت روزهای هفته منجر به فروش، تولید سود و درآمد شود اما فقط در صورت ساخته شدن با با یک طراحی استراتژیک وب صحیح.

 

با فرض اینکه یک وب سایت یک تجارت آنلاین است، در صورت داشتن یک طراحی استراتژیک وب خوب،بازاریابی این تجارتان پیش خواهد رفت.

در این مطلب قصد داریم به ادامه یکی از کاملترین مطالب در خصوص استراتژی طراحی وب سایت بپردازیم.(لینک قسمت اول مقاله جهت مطالعه)

استراتژی طراحی وب سایت

۸. یک نقشه سایت ایجاد کنید که اهداف وب سایت شما و سلسله مراتب صفحات را با هم ادغام کند

برای داشتن یک نمودار سازمانی از صفحات و نقاط کلیدی که برای برند شما اثر گذار است، باید یک نقشه سایت ایجاد کنید.
ممکن است نقشه سایت به یک رفرنس تبدیل شود، که بر اساس آن طراحی وب در مسیر توافق شده‌ای توسعه یابد.

نقشه سایت یک رفرنس است که به عنوان یک راهنما برای توسعه وب سایت عمل می کند.

طراحی استراتژیک وب

یک نقشه سایت، تصویری واضح از معماری صفحه و ساختار وب سایت ارائه می دهد این تعریف می کند که آیا وب سایت شما دارای طراحی مسطح (Flat Design) یا متریال دیزاین (Material Design) است.

ساختار اطلاعات بر اساس یک استراتژی، کارایی طراحی وب را تضمین می کند. مطابق با قوانین از پیش تعیین شده و هماهنگ با طراحی استراتژیک وب، به کار هوشمند کمک می کند.

شما دسته هایی را که صفحات در آن قرار می گیرند، سطوح مختلف صفحات و نحوه پیوند هر صفحه به سایر موارد موجود در ساختار وب سایت را تنظیم می کنید.

این امر همچنین باعث افزایش کارایی مدل سازی پیام و سازماندهی اطلاعات در کل وب سایت می شود.

داشتن نقشه سایت یک شرط اساسی در طراحی وب سایت ها طبق یک طراحی استراتژیک وب است.

۹. کلمات کلیدی را برای درج در رونوشت صفحات خود انتخاب کنید

وقتی نوبت به بهینه سازی موتور جستجو (seo) می رسد
باید به کلمات کلیدی فکر کنید یا به بیانی بهتر، مباحث با کلمات کلیدی همبسته است.

در عصر جستجوی معنایی، شما در استفاده از مترادف
و کلمات دیگر که یک موضوع را از طریق اصطلاحات مکمل تشکیل می دهند آزاد هستید.

این کلمات کلیدی باید در رونوشت شما(متنی که در سایت قابل مشاهده است) وارد شود همچنین برای قرار گرفتن در معرض دید بهتر باید کلمات کلیدی را در عنوان، توضیحات META، عنوان ۱ و عنوان ۲ قرار دهید.

به این ترتیب، اصطلاحات زبانی به Google علامت گذاری می کنند که صفحات مربوط به چیست و به آنها کمک می کند تا در صفحات نتایج موتور جستجو (search) رتبه بهتری داشته باشند.

همچنین، شما باید از استفاده اصطلاحات مشابه به طور مکرر در دو یا چند صفحه خودداری کنید، زیرا خطر ابتلا به کنیبالیزیشن (cannibalization) کلمات کلیدی را دارید.

هر صفحه باید مجموعه ای از اصطلاحات خاص خود را داشته باشد که با صفحات دیگر متفاوت است و موضوع خاص آن صفحه را تعریف کند.

طراحی استراتژیک وب

اما کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در رونوشت هر صفحه گنجانده شود و نمایانگر خوبی از زبان طبیعی باشد، شما خطاب به مردم به عنوان یک فرد واقعی هستید، و زبان شما باید به طور طبیعی نشان دهنده این امر باشد، موتورهای جستجو بیش تر این مدل را دوست دارند، زیرا الگوریتم های آنها مبتنی بر پردازش زبان طبیعی است.

۱۰.صفحات سایت را به گونه ای ایجاد کنید که گویی صفحات فرود هستند
به طراحی استراتژیک وب فکر کنید.

صفحات فرود (landing pages) صفحات وب مستقلی هستند که می توانند به خوبی در کمپین های بازاریابی (marketing campaigns) ادغام شوند
آنها در خود معنا دارند و صرف نظر از صفحات دیگر وب سایت می توانند پیامی را ابلاغ کنند.

آنها حاوی پیام اختصاصی خود هستند، که به طور کلی بخشی از پیام وب سایت است
که به دست کاربرانی می رسد که فقط همان صفحات را در وب سایت مشاهده می کنند.

یعنی فعالیت شما به این بستگی دارد که آنها قصد دارند به گشت گذار در وب سایت ادامه دهند، یا اینکه بر اساس خود همان صفحه قانعشان کنید و خرید کنند.

طراحی هر صفحه وب سایت به عنوان یک صفحه فرود واقعی، بیشتر به کمپین بازاریابی شما کمک خواهد کرد (هر صفحه باید هدف خاص خود را داشته باشد)

تصویر زیر نشان می دهد که یک صفحه فرود کدام است.

طراحی استراتژیک وب

بنابراین، هنگامی که کاربران در یکی از صفحات وب سایت از طرف Google قرار می گیرند، می توانند با آن به عنوان یک منبع اطلاعاتی کامل رفتار کنند و با مراجعه به همان صفحه، فرایند تصمیم گیری خود را اتخاذ کنند.

مهم: نباید از یک فراخوان عمل (Call to Action) در صفحه فرود یا هر صفحه در وب سایت غافل شوید، محتوا را به طور استراتژیک در اطراف آن دکمه CTA (سرواژه Call To Action) قرار دهید، بنابراین به طور طبیعی در رونوشت صفحه ادغام می شود و پیام را با انگیزه خرید حفظ می کند.

CTA سرواژه Call To Action است، اگرچه در فارسی ترجمه دقیقی برای این مفهوم وجود ندارد؛
اما معنای تقریبی آن معادل با “دکمه فراخوان” یا “اقدام به عمل” است.
که هدف آن، تشویق و فراخوان کاربر به کلیک بر روی دکمه و انجام عملی است.

۱۱. یک یا بهتر از آن، دو CTA در هر صفحه فروش قرار دهید

در واقع، ما به شدت توصیه می کنیم که نوع دوم را در نظر بگیرید:
دو دکمه CTA در یک صفحه فروش (یکی در بالای صفحه، دیگری در پایین آن صفحه).از آنجا که هدف از این صفحه فروش است
بهتر است مطمئن شوید که هر زمان بازدیدکنندگان در صفحه مربوطه هستند، دکمه های اقدام به عمل در دسترس هستند.

در بالای صفحه: شاید بازدیدکنندگان در مرحله پیشرفته تری از روند تصمیم گیری باشند.(در مرحله آگاهی و علاقه بر اساس مدل Aida)

در پایین صفحه: بازدیدکنندگان پس از اینکه اطلاعات مفید صفحه را مرور کردند و به پایین آن رسیدند، به مرحله خرید نزدیک می شوند(در مرحله تمایل و اقدام بر اساس مدل Aida)

در طراحی استراتژیک وب شما باید کاربر را در هر مرحله ای از فرایند تصمیم گیری که در آن قرار دارد جلب کنید، به همین دلیل بهتر است ۲ دکمه CTA در یک صفحه فروش ارائه کنید
صفحه ای که هدف اصلی آن بستن معاملات است.(یک دکمه در بالا صفحه و یک دکمه در پایین صفحه)

در روند جدید قرار دادن یک دکمه CTA در انتهای منو، بیش از حد مورد استقبال است:
این تنها نگرانی طراحان وب برای قرار دادن یک دکمه CTA دیگر در رونوشت صفحه بوده(CTA دوم میتواند بخشی از منو باشد مانند سبد خرید در وب سایت های فروشگاهی.)

طراحی استراتژیک وب

۱۲. ساختار اطلاعاتی را بر اساس طراحی استراتژیک وب سازماندهی کنید

هنگام شروع بر اساس طراحی استراتژیک وب، باید بدانید که چگونه اطلاعات را در هر صفحه ساختار بندی کنید.
هدف این است که آن صفحه برای خوانندگان جالب باشد، شما باید از قرار دادن متن کامل در صفحات وب سایت خودداری کنید.

اطلاعات ساختاری در یک صفحه وب باید شامل موارد زیر باشد:

  1. تفکیک ایده ها از طریق عناوین (h1 ، h2 ، H3…)
  2. محدود کردن پاراگراف ها
  3. زیر خط دار کردن اطلاعات مهم
  4. علامت گذاری اصطلاحات کلیدی با حروف بزرگ و کج
  5. و شامل فضای سفید مناسب در هر صفحه
  6. همچنین تصاویر و عکس ها باید متن را پشتیبانی کرده و آنچه را در صفحه وب ارائه می دهید تقویت کنند

شطراحی استراتژیک وب

اگر دو یا چند نوع ساختار محتوای درون یک صفحه دارید و مطمئن نیستید کدام گزینه را انتخاب کنید، باید به فکر ایجاد تست های A / B یا چند متغیره باشید.

به این ترتیب، شما بررسی می کنید که کدام نسخه بهترین و سودآورتر برای وب سایت است.

بسته به اینکه کدام نسخه بیشترین میزان بازدید را داشته باشد، شما آن نسخه را برای وب سایت خود انتخاب می کنید و بنابراین سود را به حداکثر می رسانید.

ممکن است سازماندهی متفاوت محتوای شما به دنبال استدلال ها، نتایج متفاوتی داشته باشد
و توجه به این تفاوت در نتایج ممکن است بهترین و کارآمدترین نوع صفحه را برای شما نشان دهد.

۱۳. تلاش برای داشتن یک وب سایت واکنش گرا به تلفن همراه

داشتن یک وب سایت واکنش گرا به تلفن همراه در دنیای امروز مهم است. حدود ۵۸٪ بازدیدکنندگان از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند
در حالی که ۴۲٪ از طریق دسک تاپ (طبق مطالعه ای که منعکس کننده وضعیت ۲۰۱۸ است) است.

در این جهان تلفن همراه، ضروری است که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی دیده شود.

بنابراین، طراحی استراتژیک وب شما باید بهینه سازی را برای موبایل و تبلت در نظر بگیرد و به طور مداوم بررسی کنید که آیا وب سایت شما در صفحه های کوچکتر خوب به نظر می رسد.

استراتژی طراحی وب سایت

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله تصویری روشن از آنچه طراحی استراتژیک وب باید شامل شود به شما ارائه دهد،
این باید کار شما را راحت کند و شما را قادر به طراحی وب سایت هایی با اهداف مشخص کند.

یک استراتژی خوب ایجاد شده یک وب سایت را به عنوان یک محصول و یک وب سایت برنامه ریزی شده متصل میکند،
و این محصول نمی تواند عالی نباشد، همانطور که در ابتدا ذکر کردیم …


مهدی شیخی _ گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

۱۰ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مقاله خیلی مفید و کاربردی بود مرسی از زحمات گرانقدر شما

    پاسخ
  • سلام. اشرفی هستم متخصص دیجیتال مارکتینگ.
    از شما و سایت زیبا و فوق العاده رامان صفر و یک بی‌نهایت سپاس گزارم.
    بیاید و سری به سایت دیجی کالا در میان سایت های وطنی و یا آمازون در میان سایت های بین المللی زده و کمی در آن ها چرخ بزنید.

    خواهید دید که این قول دیجیتال مارکتینگ ایران با توجه به استراتژی طراحی سایت بزرگترین سایت ایران و سپس بزرگترین سایت جهان، ناخواسته خیلی از محصولات این سایت ها، شما را به سمت خود جذب کرده و تمایل خرید را در شما تقویت میکنند.
    آیا این اتفاقی است؟ خیر!
    پس موارد بسیار زیادی باید بررسی بشند که البته همکار عزیزم مهندس شیخی مقداری از آن ها را توضیح دادند.

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      از لطف نظر زیبایتان کمال تشکر را دارم.

      در این مقاله سعی شده نکاتی از بازاریابی الکترونیکی بیان بشه که با تخصص بنده تفاهم داشته باشه
      (یعنی در توسعه وب، این ۱۳ نکته رو باید هر برنامه نویس و یا طراح سایت بلد باشه)
      مگر نه همه ما میدونیم که دنیای بازاریابی چقدر بزرگه و در یک مقاله نمی‌گنجه.

      و در مورد استارتاپ های بزرگ کشور و دنیا تخصص های زیادی درگیره به غیر از دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی،
      مثل همین سیستم انبار داری وتوزیع حرفه ایشون که هرکسی از پسش برنمیاد از این رو به بعضی از این نکات در مقاله قبلیم اشاره کردم
      و خوشحال میشوم که مطالعه کنید و نظرتان را بگویید”من یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا میخوام!

      پاسخ
  • سلام
    از مقالات ارزشمندتون بسیار سپاس گزارم

    پاسخ
  • سلام. استاد ممنون میشم لگر بتونید اطلاعات با ارزشتونو به ص.رت فیلم و کلیپ در اختیار ما قرار بدید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات منتشر شده

آخرین آموزش های کوتاه