Search
Generic filters

اینستاگرام رامان صفر و یک
طراحی و پیاده سازی انواع وب سایت و سیستم های تحت وب

آخرین مقالات

محصولات

برچسب ها

برچسب‌ها

ASP.NET backend frontend php PHP و ASP.NET PHP یا ASP.NET استراتژی طراحی وب سایت استفاده از کتابخانه PdfView اسلایدر افقی در اندروید اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندروید الگوی معماری MVC برنامه نویس حرفه ای وب برنامه نویسی برنامه نویسی وب تجربه کاربر (UX) توسعه دهنده وب توسعه دهندگان وب توسعه وب حل مشکل اتصال به دیتابیس آنلاین در اندروید 8 به بالا داشتن نرم افزار های موفق درآمد برنامه نویسی دریافت نکردن اطلاعات از سمت سرور در اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید رسم نمودار در برنامه نویسی اندروید با کتابخانه MPAndroidChart روش ایجاد اسلایدر افقی در برنامه نویسی اندرود سمت سرور سمت کلاینت شروع برنامه نویسی موبایل طراح UI طراح UX طراحی UX و UI طراحی UX یا UI طراحی استراتژیک وب طراحی رابط کاربر (UI) طراحی وب طراحی وب سایت عدم اتصال به دامنه های http در اندروید فروش موفق نرم افزار مدل کلاینت-سرور موفقیت در دنیای نرم افزار نشان دادن فایل های pdf در برنامه نویسی اندروید نمایش pdf در موبایل چکونه برنامه نویسی موبایل را شروع کنیم ؟ کتابخانه PdfView گرفتن اطلاعات گوشی اندرویدی در برنامه نویسی

معرفی موفق و فروش اپلیکیشن

دوست عزیزم سلام قبل از همه چیز بهت تبریک میگم برای خوندن این مقاله و اگر برنامه نویس یا توسعه دهنده اپلیکیشن هستی مطمئن باش که مطالب کاملاً مهم و کاربردی با مطالعه این مقاله یاد میگیری که موارد زیر را شامل می شود:

بازاریابی
  • ترفند های معرفی یک اپلیکیشن در بازار مصرف
  • راه های کسب درآمد با تولید اپلیکیشن
  • در معرفی اپلیکیشن narrow market اهمیت
  • نوروو مارکت چیست؟
  • استراتژی بازاریابی فیس بوک
  • شروع های کوچک و تولید اپلیکیشن

ترفند های معرفی یک اپلیکیشن در بازار مصرف:

بزرگترین سوالی که برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل همواره از خود می پرسند، این است که:

چطور می توانم به تعداد بیشتری از مشتریان دست پیدا کنم؟

آیا مشتریان، اپلیکیشنی را که من تولید کرده ام می خواهند؟

چطور اپلیکیشنم را بفروشم؟

ساخت اپلیکیشنی که به جذب بیشترین سرمایه منجر شود نهایت آرزوی هر توسعه دهنده و برنامه نویسی می باشد.

اما زمانی که اپلیکیشن شما با استقبال خوبی مواجه نشود تمام آرزوی های شما بر باد خواهد رفت.

خیلی ها تصور می کنند که بهترین راه دستیابی به تعداد بیشتر کاربر و نهایتا درآمد این است که سرمایه خود را صرف تبلیغات و بازاریابی دیجیتال کنیم.

اما تبلیغات به تنهایی نمی تواند مفهوم و هدف برنامه شما را نزد دیگران آشکار سازد.

در نتیجه به تنهایی به درآمد زایی منجر نخواهد شد.

راه های کسب درآمد با تولید اپلیکیشن

درآمد واقعی زمانی به سراغ شما می آید که:

مشتریان حقیقی در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام و… از اپلیکیشن شما و کاربری آن تعریف کنند.

و یا تعداد کسانی که اپلیکیشن شما را سرچ می کنند در گوگل افزایش یابند.

این تنها فرآیندی است که در نهایت موفقیت اپلیکیشن شما را تضمین می کند.

نحوه دسترسی به مشتریان و مورد پسند آن ها قرار گرفتن، دو مرحله دارد که گذر از آن ها برای موفقیت شما الزامی است.

 اهمیت narrow market در معرفی اپلیکیشن:

اهمیت narrow market در معرفی اپلیکیشن:

پل گراهام در گزارشی اعلام کرده است که : “نوروو مارکت گاهی تمرکز بر روی بازارهای کوچک یک فوت و فن حرفه ای است.

درست مثل آنکه دست خود را روی آتش بگیرد تا به اندازه کافی گرم شود.”

هنگام طراحی یک اپلیکیشن از ابتدا کل بازار را تارگت نکنید( مورد هدف قرار ندهید).

این کار بسیار پرهزینه و گاهی حتی خطرناک خواهد بود.

و مطمئن باشید که رقبا از اشتباهات اولیه شما نهایت استفاده را خواهند برد.

هنگام نوشتن یک برنامه یا اپلیکیشن جدید نمی توان مطمئن بود که آیا بازار را تسخیر خواهید کرد یا خیر.

بنابراین گزینه  نوروو مارکت برای سنجش توانمندی اپلیکیشن شما و بازار خواهد بود که هزینه زیادی را هم به شما تحمیل نمی کند.

استراتژی

نوروو مارکت چیست؟

نوروو مارکت مفهوم توجه به خوش آیند ها و انگیزه های درونی مشتریان در تصمیم گیری دراستراتژی فروش که از علوم زیستی نشات گرفته یا بازاریابی عصبی و حسی است.

این بازاریابی از مشتری به عنوان انسانی با ویژگی های زیستی یاد می کند که می توان در رفتار او تاثیر گذار بود.

استفاده از بازارهای کوچک و مشتریان محدود می تواند مارا در شناخت بهتر مخاطب و تصمیم گیری بهتر جهت تصرف بازار و فروش بیشتر یاری کند.

این علم را می توان در تولید اپلیکیشن موبایل یا هر محصول دیگری بکار بست.

برای استفاده از این روش باید بیشتر به رفتار مشتری توجه داشت.

استراتژی بازاریابی فیس بوک

فیس بوک براساس توجه به بازارهای کوچک و مشتریان محدود طراحی و اجرا شد.

مارک زاکربرگ ابتدا این برنامه را تنها برای دانشجویان دانشگاه هاروارد ایجاد کرد.

هنگامی که با استقبال مردم مواجه شد و اطمینان پیداکرد که این شبکه اجتماعی برای مردم جذاب است.

آن را به کالج های دیگر گسترش داد و در نهایت دنیا را تصرف کرد.

پس اصلاً فکر نکنید که بازار های کوچک کم اهمیت هستند.

شروع های کوچک و تولید اپلیکیشن

زمانی که با تعداد محدودی از مخاطبان کار خود را آغاز می کنید و اپلیکیشن تان را در اختیارشان قرار می دهید.

این فرصت را دارید تا اشتباهات خود را اصلاح کنید.

شما این فرصت را خواهید داشت تا اپلیکیشن موبایل خود را ارتقا داده و اشکالات احتمالی آن را برطرف کنید.

تا نیاز های مشتریان خود را بشناسید و برمبنای آن اپ خود را اصلاح کنید.

این به شما کمک می کند اپلیکیشن بهتر و کاملتری بسازید.

برای به دست آوردن بینش لازم در مورد استراتژی محصول، خودتان شخصاً با مخاطبان و مشتریان در ارتباط باشید.

به این ترتیب به جای صرف هزینه های زیاد در تبلیغات گوگل و فیس بوک خواهید توانست شخصا از مشتریان خود بازخورد دسته اول بگیرید.

تاثیر مخاطبان اولیه در موفقیت اپلیکیشن

مخاطبانی که از همان ابتدا درجریان شکل گیری اپلیکیشن شما هستند با شما همراهی کرده و به بهبود عملکرد شما کمک می کنند.

به این ترتیب می توانید هفته به هفته برتعداد این افراد بیفزایید.

در نتیجه قدرت خود را افزایش داده و از حمایت مخاطبان و نظرهای آن ها بهره ببرید.

نکته بسیار بسیار مهم:

مخاطبان اولیه هر اپلیکیشن بزرگترین مبلغان آن به شمار می آیند که شما را به دیگران معرفی می کنند.

هوای آن ها را داشته باشید و به شدت مراقبشان باشید.

گراهام معتقد است: اگر در ابتدای کار ۱۰۰ کاربردارید در ۱۰ هفته اول بتوانید ۱۰ درصد به مخاطبان خود اضافه کنید موفق خواهید بود.

شاید در نظر اول ۱۱۰ مخاطب تفاوتی زیادی با ۱۰۰ مخاطب نداشته باشد.

معرفی موفق و فروش نرم افزار

اما وقتی هر هفته ۱۰ درصد رشد داشته باشید به یک باره متوجه افزایش قابل توجه کاربران خود خواهید شد.

شما بعد از یک سال ۱۴۰۰ کاربر و در آخر سال دوم دو میلیون کاربر فعال خواهید داشت.

امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشی و به اطلاعات مورد نظرت دست پیدا کرده باشی.

دوست من در انتها لازم میدونم که یک سری از نکات رو راجع به عملکردت برای موفقیت بهت بگم:

نکته اول این هستش خودت رو در دایره آموزش و اطلاعات گیر ننداز و شروع کن حتی خیلی کوچیک یادت باشه که برای شروع لازم نیست که عالی باشی باید شروع کنی که عالی بشی.

نکته بعدی اینه که شما با مطالعه یک مقاله فروشنده نمی شود پس تمام مقالات مارو مطالعه کن و شروع کن.

بزرگ ترین مربی موفقیت دنیا میگه: بزرگ فکر کن، کوچیک شروع کن ولی همین الان شروع کن.

آریا نریمی زاده _ گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

۱۹ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام مقدسی هستم مدیر عامل یک استارتاپ جدید.
    به مباحث فروش علاقه مندم و باید اطلاعات فروش و مدیریت سایتم رو کامل کنم.
    گام اول ار نظر شما چیه ؟

    پاسخ
    • آریا نریمی زاده
      آریا نریمی زاده
      دی ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ بعد از ظهر

      درود بر شما جناب مقدسی، اولین گام برای اینکه فروشنده خوبی باشید اینه که آموزش ببینید و اول از کتاب ها و منابع تئوری استفاده کنید من کتاب روانشناسی فروش از برایان تریسی و فروش به شیوه گرگ وال استریت از جردن بلفورت رو توصیه میکنم،
      گام دوم این که بصورت عملی کار کنید حتی شده بصورت کارآموز و رایگان تو این مرحله فقط باید تجربه کسب کنید و ریزه کاری هارو یاد بگیرید بعد از این دوره که من توصیه میکنم حداقل ۶ماه باشه به یک فروشنده عالی تبدیل میشید. یادتون باشه که فرایند فروش مثل یک شیر آبه که اولش سفته ولی از وقتی که شیر باز میشه جریان متوقف نشدنی پول وارد کسب و کار و زندگی شما میشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام توی معرفی نرم افزارمون چه چیزهایی رو باید بگیم به مشتری ها؟

    پاسخ
    • آریا نریمی زاده
      آریا نریمی زاده
      دی ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ بعد از ظهر

      درود بر شما، باید برای مخاطبینتون بگید که چرا نرم افزارتون رو ایجاد کردید و چه نیاز یا مشکلی رو برای مخاطبین این نرم افزار برطرف میکنید این سوال رو از خودتون بپرسید که چرا من باید این نرم افزار رو نصب کنم یا بخرم؟

      پاسخ
  • کاش یه نرم افزار وجود داشت که برنامه فروش رو صفر تا صد میچید

    پاسخ
  • بسیار عالی مثل همیشه. 🌷🌷🌷

    پاسخ
  • سلام و خدا قوت.
    بسیار عالی بود ممنون از وقتی که برای ما می گذارید و بدون چشم داشت مالی تجربیات خود را در اختیار ما قرار می دهید هر کجا که هستید انشااله سالم و سلامت و سرافراز باشید.

    پاسخ
    • آریا نریمی زاده
      آریا نریمی زاده
      دی ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ بعد از ظهر

      درود بر تو دوست خوبم امیدوارم که حالت عالی باشه، رسالت تیم ما کمک کردن به همه دوستانی هست که دستی بر آتش تکنولوژی دارند بخصوص تکنولوژی های اینترنتی

      پاسخ
  • استاد نریمی زاده عزیز بتون بابت مطالب خوبتون و سایت زیباتون تبریک میگم

    پاسخ
  • کارشناس ارشد ارتباطات هستم. در حوزه تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و مقاله نویسی فعالیت می‌کنم.
    مقاله شما مقاله عالی و خوبی بود

    پاسخ
  • ✌️✌️✌️✌️✌️

    پاسخ
  • برای آموزش مارکتینگ اپلیکیشن شما چه منابعی رو پیشنهاد میکنید ؟

    پاسخ
    • آریا نریمی زاده
      آریا نریمی زاده
      دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ قبل از ظهر

      درود برشما امیدوارم که حالتون عالی باشه، برای اینکه خودتون بخواید اپلیکیشنتون رو بفروشید باید دیجیتال مارکتر خوبی باشید که تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر خوب حدوداض یکسال شاید هم بیشتر زمان ببره چون این کار به تجربه نیاز داره و اگر اپلیکیشنتون جوریه که قابلیت آزمون و خطا نداره توصیه می کنم برای انتشار و فروشش از آدم ها و موسسات معتبر دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و اگر خودتون ریسک آزمون و خطا رو میپذیرد فعلا از منابع زیر استفاده کنید تا تدریجاً به یک دیجیتال مارکتر تبدیل بشید.
      ***معرفی منابع به منظور تایید قطعی نیست و صرفاًرتجربه شخصیه***
      کتاب های:
      نسل چهارم بازاریابی
      گاو بنفش
      استراتژی اقیانوس آبی
      استراتژی بازاریابی
      بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی

      **دوره های آموزشی خوبی هم توسط موسسات و سایت آموزشی برگزار میشه که شرکت در هر کدوم از دوره ها با توجه به شرایط و صلاح دید خودتونه**

      پاسخ
  • میخواستم اندروید رو شروع کنم ولی نمیدونستم از کجا و چطوری؟ همه ش فکر میکردم باید جاوا رو کاملا حرفه ای بشم و بعد برم سمت اندروید اما بیشتر سرچ کردم و متوجه شدم جاوا خیلی گسترده س و بسته به نیاز باید یادش گرفت برای مثال : زبانی مثل PHP برای انجام یه سری کار مشخص ایجاد شده و اون گستردگی رو نداره ولی جاوا اینطوری نیست و باید بسته به نیاز به صورت هدفمند اونو یاد گرفت وگرنه به قول شما خیلی از مباحث شاید هیچ ربطی به اندروید نداشته باشه یا اگرم ربط داشته شاید اصلا به کارمون نیاد.
    من مباحث Front-End مثل HTML , CSS , JS , JQUERY, UX-UI, SEO , BOOTSTRAP , MATERIAL DESIGN FOR WEB, JSON, AJAX , SASS, GIT & GITHUB, REACT JS, ES6, MATERIAL UI و … رو به خوبی یاد گرفتم.
    در ابتدا تصمیم گرفتم برم و سمت سرور رو حرفه ای یاد بگیرم ولی علاقه م به اندروید باعث شد فعلا بیخیال سمت سرور بشم و اندروید یاد بگیرم حالا بعدا دوباره میام و سمت سرور رو ادامه میدم ولی فعلا این اندرویده که دل مارو برده 🙂

    پاسخ
    • آریا نریمی زاده
      آریا نریمی زاده
      دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۶ قبل از ظهر

      درود برشما دوست عزیز، باتوجه به این مطالعات و آموزش های گسترده ای که شما داشتید من برای موفق شدنتون فقط یک توصیه به شما دارم و اون اینه که زودتر مشخص کنید که واقعاً به کدوم زمینه علاقه دارید و به طور کاملاً تخصصی فقط در همون زمینه فعالیت کنید تا سریع تر و راحت تر به لذت و موفقیت در کار برسید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات منتشر شده

آخرین آموزش های کوتاه