ممکن است این را ندانید، اما …
یک فروشگاه اینترنتی موفق از بهترین راه های کسب درآمد آنلاین هست، راز های کوچکی در پشت موفقیت صاحبان این فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا پنهان شده است که قصد داریم آن ها را با شما بررسی کنیم.
راز موفقیت یک فروشگاه اینترنتی کوچک چیست؟
برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق هیچ گونه نیازی به حضور فیزیکی محصولات خود ندارید.
در واقع، شما حتی نیازی به ایجاد توافق نامه همکاری با شرکت های دیگر یا امضای هرگونه قرارداد با واسطه گر ها یا همان دلال ها ندارید!
بلکه، برای انجام سفارش محصولات خود در سایت می توانید از روش dropshipping (عرضه مستقیم کالا از تولید کننده به مصرف کننده) استفاده کنید.
اگر قبلاً وب سایت خود را ایجاد نکرده اید جای نگرانی نیست به طور حتم نکات زیادی وجود دارد که باید آن ها را فرا بگیرید اما میتوانید وب سایت خود را به راحتی ایجاد کنید.
شما نیازی نیست کد بنویسید و یا بر موانع کاملاً فنی غلبه کنید و بهتر از آن از پرداخت هزینه های مانند اجاره مغازه و یا پرداخت مالیات ها یا قبوض معاف هستید.
با گفتن این حرف، امیدوارم که شما هیجان زده شده باشید و به دنبال این باشید که ببینید چگونه می توانید سایت خود را مانند دیجی کالا بسازید.
برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق فقط کافی هست با ما همراه باشید تا علاوه بر یادگیری یکسری نکات کلیدی، بتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.
بیایید با پیش نمایش آنچه در سایت شما ظاهر می شود شروع کنیم.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق مثل دیجی کالا راه اندازی کنیم؟
برای ایجاد وب سایت خود مانند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، می توانید این دو فرایند زیر پیروی کنید:
ایجاد فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی:
معمولا خیلی از کاربران وقتی میخواهند یک فروشگاه اینترنتی برنامه نویسی کنند، یکی از سوالاتشان این است که زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا چیست؟
در این جا سعی میکنم برای شما زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا رو کاملا معرفی کنم و به شما بگویم چگونه میتوانید واقعا این زبان برنامه نویسی رو فرا بگیرید.
زبان برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:
سایت دیجی کالا یک فروشگاه آنلاین محصولات است که با زبان برنامه نویسی PHP و الگوی معماری MVC ایجاد شده است.
این سایت از پایه با این زبان نوشته شده است و همچنین توسط گروه برنامه نویسی خود سایت دیجی کالا طراحی و پیاده سازی شده.
PHP MVC چیست؟
MVC یک الگو نرمافزاری یا همان معماری است که برنامه را به سه قسمت اصلی که شامل نما، کنترلر و مدل میباشد تقسیم میکند، که در اکثر زبان های برنامه نویسی امروزه نامی از آن وجود دارد.
MVC به ما کمک میکند با کمک URL یک وبسایت چند صفحه ای داینامیک را ایجاد کنیم.
و همچنین با استاندارد سازی پروژه، سورس کد PHP امان را بهینه ساخته که در نتیجه باعث کاهش کد های تکراری و همچنین کاهش خطاهای برنامه نویسی میشود.
حالا چگونه PHP MVC را یاد بگیریم؟
با کمک فریم ورک Laravel میتوانید PHP MVC فرا گرفته و از امکاناتی نظیر:
- پشتیبانی از الگوی معماری MVC
- دارای موتور قالب “Blade”
- دارای روشی مدرن برای مدیریت اطلاعات است (ORM)
- امنیت دارای مورد اهمیت بالا
- کاهش کد های تکراری با کمک ابزار “Artisan”
- کتابخانه ها و برنامه نویسی ماژولی
- کتابخانه احراز هویت
ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق با ورد پرس:
امروزه اکثر سایت ها با وردپرس به راحتی قابل پیاده سازی هستند.
قالب های وردپرسی پیشرفت های زیادی کرده اند و حتی با بسیاری از قالب های فروشگاهی نظیر:
وودمارت و کات شاپ میتوان یک فروشگاه اینترنتی موفق در حد دیجی کالا پیاده سازی کرد.
ولی در این بین ممکن است ایده خاصی داشته باشید که شاید با وردپرس قابل پیاده سازی نباشد.
در این حالت میتوانید سایت خود را با برنامه نویسی ایجاد کنید و هر آنچه در ذهن دارید را پیاده سازی کنید.
البته شما میتوانید در وردپرس هم با برنامه نویسی امکانات جالبی ایجاد نمایید.
چرا مردم فقط از سایت های معتبری مانند دیجی کالا خرید می کنند؟
دیجیکالا نام یکی از فروشگاه های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است.
این وبگاه بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی بومی در ایران و خاورمیانه است.
دیجی کالا روزانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد و ۷۰ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کردهاست.
این اعداد متحیر کننده هستند، آنها محبوبیت و موفقیت شرکت را نشان می دهند.
اما دیجی کالا به همه اینها در یک روز نرسید، پس بیایید بِیاد بیاوریم که:
چگونه و از کجا این موفقیت شروع شد؟
بیشتر مصرف کنندگان قبول دارند که خرید از دیجی کالا تجربه بسیار عالی است، این باعث میشود که در وقت خود صرفه جویی و از فروشگاه های شلوغ خودداری کنند.
یا می توانند هزاران مورد را با چند کلیک یا اسکرول کردن پیدا کنید.
شاید از بسیاری جهات دیگر، دیجی کالا در این دوره و با وجود بیماری کرونا صنعت فروش اینترنتی را در ایران متحول کند.
زمانی که وقت کافی برای رفتن به فروشگاه را نداشتم، دیجی کالا همیشه گزینه من برای خرید وسایل خانه یا گرفتن هدایا برای دیگران بوده است.
به علاوه وقت و هزینه خود را پس انداز می کنم و به این فکر میکنم:
با وجود رقابت زیاد در دنیای تجارت الکترونیک قیمتهای دیجی کالا حتی اگر ارزان ترین قیمت نباشد حداقل رقابتی است.
راز های داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق در سطح بین المللی:
در این مقاله، ما در مورد خدمات اضافی یا بیهوده بحث نمی کنیم.
بلکه به دنبال هسته اصلی و دلایل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی درسطح جهانی میرویم:
- به راستی راز بازارهای پرطرفدار چیست؟
- چگونه در ایران وخاورمیانه به موفقیت برسیم؟
- آیا میتوانیم یک بیزینس در سطح جهانی ایجاد کنیم؟
با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را دریافت کنید
شماره ۱ بهترین زنجیره تأمین کننده در جهان:
اطمینان از تحویل سریع و بدون دردسر با تکمیل فرم ها هنگام فرایند خرید از فروشگاه اینترنتی را فراهم کنید.
یک سرویس منحصر به فرد ایجاد کنید که به هر فروشنده کمک می کند تا جهانی شود.
فروشندگان کالاهای خود را برای شما می فرستند و هزینه ذخیره و حمل و نقل آن ها را پرداخت می کنند.
سپس این کالاها را در بین انبارهایتان در سراسر کشور یا جهان توزیع کنید.
هنگامی که کالایی خریداری میشود، نزدیکترین انبار را به یک خریدار بیابید و سریعترین و بهینه ترین سناریوی تحویل را انتخاب کنید.
بنابراین، خریداران فقط در دو روز می توانند سفارش خود را حتی از کشور دیگری دریافت کنند.
-
فن آوری:
در سال ۲۰۲۱، این امکان را دارید تا در مراکز تحقق و بسته بندی، اتوماسیون خود را تقویت کنید و سریعتر و با نیاز کمتری به پرسنل انسانی، محصولات خود را تحویل دهید.
از راه حل های اتوماسیون و روبات ها برای چیدن، بسته بندی و ذخیره کردن موارد استفاده کنید.
این امر به شما امکان میدهد تا ضمن تسریع در زمان تحویل و بهبود کارایی، هزینه های انبارداری و کارکنان خود را کاهش دهید.
-
تحویل:
از یک یا دو راه برای تحویل کالا استفاده نکنید، بلکه مجموعه ای از گزینه های تحویل ارائه دهید
یکی مورد محبوب از موارد، حمل و نقل رایگان دو روزه است.
با این حال امروزه، حتی در برخی مناطق تحویل دو ساعته ارائه می شود.
برای تحقق این امر، از پست پیشتاز گرفته تا ربات ها، پهپاد ها، و هوش مصنوعی میتوانید استفاده کنید.
-
انبارها:
انبارهای هوشمند خود را در سراسر کشور یا جهان قرار بدید تا زمان تحویل را به حداقل برساند.
تمام انبارها از لحاظ استراتژیکی در نزدیکی مناطق بزرگ مترو و مراکز حمل و نقل قرار بدهید تا تضمین کنند که عرضه می تواند تقاضا را برآورده کند.
انبارها میتوانند از لحاظ فناوری پیشرفته و بهینه شده باشند، همه این فرایندها را به کمک روبات ها ساده سازی کنید!
شماره ۲ اشتراک در فروش یا تبلیغات ایجاد کنید:
ایجاد یک برنامه عضویت و تبلیغ برای فروشگاه اینترنتی، که مشتریانتان را به شما بر میگرداند تا فروش بیشتری نیز انجام دهید.
- از مشتریان به ازای کارگران سالانه استفاده کنید: حقوق آنها در سال فقط ۲.۵ ملیون تومان است.
- حمل و نقل رایگان دو روزه: با شعار سفارش خودتان را در طی دو روز و حتی سریع تر دریافت کنید شروع کنید.
- ایجاد ویدیو: پخش نامحدود فیلم ها و اپیزودهای تبلیغاتی خود را در تلویزیون ارائه دهید.
- ایجاد موزیک: پخش نامحدود موزیک های تبلیغاتی خود در رادیو و شبکه های اجتماعی داشته باشید.
- ایجاد عکس و پوستر: پوستر های تبلیغاتی خود را با وضوح بالا برای مشتریان خود ارسال کنید.
- ایجاد کتاب خوانی: کتاب ها و مجالات را به انتخاب مشتریان به صورت رایگان با برچسب تبلیغاتی ارسال کنید.
شماره ۳ یک مدل از بازارچه منحصر به فرد ایجاد کنید:
در وب سایت خود، این اجازه بدهید تا کاربران بتوانند کالا را از فروشندگان شخص ثالث خریداری کنند.
میتوانید محصولات خود را در کنار کالا های شخص ثالث نشان بدهید
و مشتریان می توانند مواردی را بر اساس: قیمت، مشخصات محصول، گزینه های حمل و نقل و ترجیحات فروش انتخاب کنند.
این سیستم به مشتریان امکان صرفه جویی در وقت را هم نیز می دهد، زیرا نیازی به بازدید از فروشگاه های متعدد و مقایسه ویژگی های محصول در هنگام مرور وب سایت های مختلف نیست.
شماره ۴ با یک کلیک سفارش دهید:
یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر فروشگاه اینترنتی برای حل آن تلاش می کند رها کردن سبد خرید توسط مشتریان است.
میزان ترک سبد خرید در برخی سایت ها به ۷۵ درصد می رسد.
براساس یک تخمین، رها کردن سبد خرید در یک سال به ۹.۲ میلیارد تومان فروش از دست رفته در دیجی کالا رسیده است.
میتوانید بخشی از این مشکل را حل کنید، البته وقتی که این ویژگی خاص”کیف پول” را ایجاد کنید.
که به مشتریان این امکان را می دهد که کالاها را تنها با یک کلیک بصورت آنلاین سفارش دهند.
این فناوری با تحریک بازدید کنندگان به خرید بیشتر و امکان جمع آوری داده های کاربری به شما کمک میکند.
شماره ۵ با دیجیتال مارکتینگ توصیه های شخصی به مشتریان بدهید:
تأکید شدیدی بر بازاریابی مبتنی بر داده یعنی “دیجیتال مارکتینگ” داشته باشید.
و سرمایه گذاری زیادی در فناوری هایی که می توانند الگوریتم های پیشنهادی را به کاربر بدهند داشته باشید.
امروزه، از توصیه هایی در وب سایت خود گرفته و تا ارسال ایمیل، سئو و تبلیغ در فضای مجازی میتوانید استفاده کنید.
توجه کنید راندمان توصیه های ایمیل ، گوگل و پیامک بالاتر از توصیه های وب سایت خودتان است.
علیرغم اینکه در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم، برای یک فروشگاه اینترنتی موفق چالش های زیادی وجود دارد.
رقابت با میلیون ها گزینه خرید بسیار شدید است، توجه کنید این یک قدم زدن در بازار نیست.
همچنین به لطف گوگل، مردم می توانند قیمت ها را به سرعت بررسی کنند و محصولات شما را با رقبای خود مقایسه کنند.
پس ممکنه قبل از رسیدن به سایت شما تصمیم بگیرند چه چیزی بخرند.
چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم
از طرف دیگر دیجیتال مارکتینگ به افزایش رقابت اشاره دارد و برای هر تجارت الکترونیکی شخصی، جذب مشتری مناسب، میتواند سخت تر و گران تر باشد.
از این رو روقبای شما ممکن است برای سه هدف مهم کشف ، تعامل و حفظ جایگاه خود دست به هزینه های گزافی بزنند.
پس قدرت دیجیتال مارکتینگ دست کم نگیرید و سعی بر استفاده از ابزار های بازاریابی داده داشته باشید.
سیستم های فروشگاه اینترنتی از رویکردهای بی شماری استفاده می کنند مانند:
نمایه های اخیر، موارد مرتبط، نسخه های جدید از اقلام، پرفروش ترین ها و تاریخچه خرید که همگی از نمونه های اختصاصی خود هستند.
چگونه کار می کنند؟
این سیستم، فیلترهای مشارکتی مورد به مورد را انجام می دهد.
پس میتواند برای پردازش مجموعه های عظیم داده و ارائه توصیه های با کیفیت بالا در زمان واقعی سازماندهی شود.از این سیستم به عنوان ابزار اصلی بازاریابی هدفمند خود استفاده کنید.
همچنین به شما کمک میکند تا تجربهای کاملاً شخصی برای هر خریدار ایجاد کنید تا مقدار خرید را افزایش دهند.
شماره ۶ توضیحات محصول را به خوبی طراحی کنید:
فروشندگان را ترغیب کنید تا توضیحات کاملی از هر کالا، از جمله تصاویر و فیلم ها ارائه دهند، توضیحات و نقد های تخصصی نوشته شده باعث بهبود فروش می شود.
به همین دلیل دستورالعمل ها، راهنماها و پیشنهادات زیادی برای فروشندگان در مورد چگونگی ایجاد صفحه محصولات خود بدهید.
در زیر عکس ها، بازدید کنندگان می توانند رتبه بندی و بازخورد خریداران قبلی را مشاهده کنند.
برای ایجاد اعتماد، ویژگی ای را ایجاد کنید که به بازدید کنندگان امکان بدهد از فروشندگان و خریداران قبلی سؤال کنند
تا به آنها در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.
برای طراحی و راه اندازی وب سایت خود میتوانید سفارشات خود را توسط برنامه نویسان و متخصصان وب سایت رامان صفر و یک با بهترین: اصول طراحی،کیفیت، مقرون به صرفه و امنیت بالا سفارش دهید.
وب سایت خود را میتوانید از اینجا سفارش داده و بصورت کامل تحویل بگیرید.
از شما بابت مطالعه این مطالب بسیار سپاسگزارم.
مهدی شیخی _ گروه نرم افزاری رامان صفر و یک
برنامه نویسان عزیز با خواندن این مقالات بسیار موفقتر میتوانند عمل کنند.
۱۸ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
سلام استاد ! از مقاله خوبتون سپاسگزارم .
من برنامه نویس نیستم ولی با این حال مقاله شما رو مطالعه کردم . تو رو خدا خیلی واضح راهنمایی کنید برای ایجاد یک سایت فروشگاهی از چه تکنولوژی استفاده کنم تا هم هزینه هام مدیریت بشن و هم امکانات خوبی داشته باشم . نظرتون برای فروش لوازم آرایشی مثبته یا منفی ؟
بابت مقاله زیبا و پر بارتون ممنونم از شما
سلام وقت بخیر ، در مورد سیستم باید بگم فروشگاه های معتبر امروزی دارای دو تیم در حوزه های برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ هستن که در آینده میتوانی با کسب در آمد افراد تیمت تکمیل واستخدام کنی
ولی برای شروع و سرمایه های کم شما میتوانید فروشگاه خودتان را با وردپرس ایجاد کنید و همچنین در مورد دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) و همچنین ایجاد وبسایت وردپرسی با کیفیت و مقرون به صرفه از بخش پشتیبانی وبسایت رامان صفر و یک مشاوره های رایگان ارزنده کسب کنید موفق باشید
با تشکر از مقالع خوبتون
میشه لطفا راهنمایی کنید سیستم چند فروشندگی دیجی کالا به چه صورتی عمل میکنه ؟
سلام وقت بخیر ، از چند مرحله تشکیل شده به ترتیب:۱.ثبت نام و احراز هویت و اعتبار سنجی فروشندگان ۲.ایجاد پنل فروشندگان و تنظیم دسترسی برای افراد همکار برای درج محصول ، گارانتی ، توضیحات اجمالی و موارد دیگر …۳.ایجاد مرحله آموزشی برای فروشندگان برای درج عکس ها ، نحوه بسته بندی و قیمت گزاری بر اساس اصول و قوانین دیجی کالا ۴.مرحله گرفتن سفارشات و بسته بندی محصول ۵. ایجاد فاکتور و ارسال محموله
استاد چطوری میشه یه سایت کارگزاری ایجاد کرد؟ منظورم کارگزاری هایی هست که در بورس هستند.
میشه راه و روششو بم بگید ؟ آیا شدنی هست ؟
سلام وقت بخیر ، در مورد کارگزاری باید این نکته رو بگم که فقط یک سایت نیست بلکه یک بیزینسه که افراد متخصص در زمینه های مختلف گرد هم جمع شده اند و به فعالیت میپردازند و بنده فقط در زمینه تخصصی خودم اطلاعات میدم
کارگزاری ها برا ایجاد اپلیکیشن و وب اپلیکیشن هایشان از نمونه های فارسی سازی شده و راست چین شده خارجی استفاده میکنند که روشی پر درآمد و با ریسک بالا است که قبلا در مورد تاکسی های اینترنتی و پیام رسان های داخلی دیدیم که کپی یک بیزینس خارجی اند و تا حدودی موفق بودهاند
البته بیش تر ویو و پوسته رو به خوبی از عهده اش بر آمدند ولی در مورد سمت سرور و هسته زیاد بروز نیستند
استاد رقابت با دیجی کالا ممکنه؟ میتونم یه سایت با وردپرس بیارم بالا و این انتظار رو داشته باشم که بتونم با دیجی کالا رقابت کنم ؟ البته اینو میدونم که شما برنامهنویس هستید و نباید سوال بیزینسی از شما بپرسم ….
سلام وقت بخیر ، در مورد بازاریابی ، دیجیتال مارکتینگ به کمک شما میاد تا هم برند سازی کنید و هم بازار هدف خودتان را پیدا کنید
شما میتوانید از پشتیبانی سایت ، مشاوره های رایگان ارزنده از متخصصان ما در این زمینه کسب کنید.
استاد برای درآمد بیشتر asp مناسبتره یا php ؟ میشه لطفا یه مقایسه بین این دو برای ما انجام بدید ؟
سلام وقت بخیر ، شما میتوانید مقاله مقایسه php با asp.net در بخش مقالات پیدا کنید و مطالعه کنید
نتیجه گیری نهایی در پایان مقاله به شما کمک میکند تا گزینه مناسب را برای اهداف خود پیدا کنید.
فقط لاراولو عشق است … هم مدیریت زمانو داریم _ هم کد نویسی بهینه _ هم کتابخانه های عالی – هم امنیت
از لحاظ امنیت ، سرعت ، بهینه سازی خیلی خوبه و همینطور دارای جامعه تخصصی گسترده در ایران که باعث حمایت معنویی و تخصصی از دیگر برنامه نویس های باتجربه میشه.
استاد راجب معماری هم در برنامه نویسی یه مقاله منتشر کنید
از وقتی که معماری یاد گرفتم تازه فهمیدم برنامه نویسی چی هست !!!
برای کسب ایده بهتر به مقاله “الگو معماری MVC” مراجعه کنید.
بسیار عالی و جالب بود.
لطفاً ادامه بدید.
از حسن نظر شما مچکرم
سلام وقت بخیر . من دنبال درست کردن کسب کاری مثل دی جی کالا در کشوری که فاقد همچین فروشگاه اینترنتی هست هستم . ایا باید اپلیکیشن و طراحی سایت رو تو همین کشور بدم بسازن یا میتونم تو ایرانم خریداری کنم؟
سلام وقت بخیر، اهمیت سورس کد به کیفیت، کارایی، سرعت، و امنیت اونه…
مهم نیست در چه کشوری نوشته بشه ولی باید از زبان کشور مبدا پشتیبانیه کنه تیم توسعه دهنده…